Friday 19 February 2016

Gezond Overleven - Roereieren met erwtjes, sjalot and bieslook.

Roereitje met erwtjes, sjalot en bieslook

Ik hou van roereitjes, vooral bovenop een vers pistoleetje of met wat toast, maar aangezien ik minder brood ben aan het eten, wou ik mijn 'gewone' roereitjes iets specialer geven, zodat ik het brood minder zou missen. We kennen allemaal het klassieke omelet met tomaat en/of champignons, maar ik ben eerlijk gezegd geen gigantische omelet fan en eet dus liever dit 'gepimpte' roereitje. Je moet erwtjes wel lekker vinden voor dit recept, aangezien er vrij veel inzitten. Vroeger vond ik erwtjes dom genoeg inderdaad maar niks, maar nu weet ik beter. Dit vult vrij goed als ontbijt, maar met wat extra fruit al helemaal.
http://ponderingtheinternet.blogspot.com/2016/01/surviving-healthyness.html
Ontbijt/Middageten - 1 persoon - 200cal - 10 minuten

- Erwtjes (diepvries, 100g / half kopje, ongeveer zoveel als je eieren)
- Eieren (2)
- Sjalot (1 heel kleintje, of een halve gewone)
- Bieslook (2 eetlepels, ik gebruikte diepgevroren, maar vers is waarschijnlijk nog beter)
- Olie/Boter (liefst zo weinig mogelijk)
- Zout & Peper

- Snij je sjalot zeer fijn (2mm zijdes doe ik, maar ik heb een obsessie met dingen fijn snijden, dus doe gewoon zo fijn mogelijk)
- Mix je eieren goed in een kopje met een vork. Kruid met zout en peper naar smaak.
- Zet je pan op een hoog vuur en doe er (een minieme hoeveelheid) boter/olie in (ik gebruik liefst cocos-olie).
- Doe je sjalotjes er eerst in, dan je eitjes met de erwtjes en dan je bieslook.
- Roer (met een kleine spatel) regelmatig. De beste/snelste manier is om het vuur hoog te houden en af en toe de pan van het vuur te halen terwijl je aan het roeren bent. Maar als je dat te stresserend vind doe het dan gewoon op een medium vuur en neem je tijd. Ik heb liefst mijn eitjes nog een klein beetje 'vochtig', deze keer waren ze zelf iets te ver naar mijn smaak, aangezien ze nog wat verder bakken ook al neem je ze van het vuur.
- Geniet ervan!

No comments:

Post a Comment